Veelgestelde vragen
Winkel & afhalen
Is het online assortiment hetzelfde als wat beschikbaar is in de winkel?
Onze producten die online beschikbaar zijn vind je ook in onze winkel.
Kan ik de beschikbaarheid in de winkel ergens online vinden?
De weergegeven voorraad online kan afwijken met de werkelijke winkelvoorraad, deze wordt ieder uur geüpdatet.
Retourneren & annuleren
Hoe kan ik iets retour sturen?
Je hebt recht om jouw bestelling binnen 30 dagen na levering zonder reden naar ons te retourneren. Om aan te geven dat jij jouw bestelling wilt retourneren, ga je naar ons retourportaal. Na het aanmelden van de retouren heeft u nogmaals 14 dagen om het artikel of de order daadwerkelijk retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief de verzendkosten gecrediteerd. (uitgezonderd palletzendingen)De kosten van jouw thuis naar onze winkel zijn voor de koper. Het aankoopbedrag met de verzendkosten (mits de complete order wordt geretourneerd) van de teruggekomen producten wordt binnen 14 dagen na aanmelding van de retour overgemaakt.
Kan ik mijn bestelling nog (deels) annuleren?
Het is mogelijk een bestelling gratis te annuleren, indien dit binnen 24 uur gebeurt nadat de bestelling is geplaatst en mits de bestelling nog niet is verstuurd. Je kunt deze annulering alleen doorgeven per e-mail aan klantenservice@hevu.nl
Kan ik mijn bestelling nog (deels) ruilen?
Het is mogelijk om je bestelling (gedeeltelijk) retour te sturen en het juiste artikel opnieuw te bestellen. Mocht je vragen hebben of ergens hulp bij nodig hebben, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan per e-mail naar klantenservice@hevu.nl of bel naar 0492-386140.
Bestellen & betalen
Welke betaalopties zijn er?
iDEAL: Als internetbankier bij ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers kunt u snel, vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen.Bancontact/mister cash: Als internetbankier bij ABK Bank, Argenta, AXA Bank, Bank J. Van Breda, Belfius, Beobank, BNP Paribas Fortis, bpost bank, CBC Banque, CPH Banque, Crelan, Deutsche Bank, Fintro, Hello Bank, ING België, KBC Bank, Keytrade Bank, Nagelmackers, Record Bank en VDK Spaarbank de meest gebruikte betaalmethode van België kunnen onze belgische klanten gemakkelijk en veilig betalen bij ons.Klarna - achteraf betalen: Met ‘achteraf betalen’ betaal je je bestelling achteraf via Klarna zodra je deze hebt ontvangen en besloten hebt deze te houden. Zo betaal je nooit voor wat je terugstuurt. Je betaalt wanneer het jou goed uitkomt tijdens de betaaltermijn van 14 dagen.Creditcard: Bij Hevu Tools betaal je met een Mastercard van een Nederlandse aanbieder erg veilig dankzij de tweestapsverificatie. We gaan zorgvuldig met uw creditcard gegevens om. Hiervoor werken we nauw samen met onze betaalprovider Mollie Payments. Creditcards hebben extra voordelen, zoals aflevergarantie en bijvoorbeeld een aankoopverzekering.Betalen in onze winkelPinnen of contant: In onze winkel heeft u de mogelijkheid om met pin of contant te betalen.Op rekening kopen: Wilt u klant worden en op rekening kopen in onze winkel? Kom langs in onze winkel of neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie.
Wat zijn de verzendkosten?
HEVU levert bestellingen aan een bedrijf of particulier in de werkplaats of op het huisadres. Woon je in een ander land dan vraag onze klantenservice naar de mogelijkheden.
Verzendkosten
Gratis vanaf (uitgezonderd palletzendingen)
Nederland
€ 7,85 (€ 6,49 excl. BTW)
€ 200,-
Nederland + toeslag **
€14,95 (€ 12,35 excl. BTW)
€ 200,-
België
€ 10,85 (€ 8,96 excl. BTW)
€ 200,-
België + toeslag **
€ 19,85 (€ 16,40 excl. BTW)
€ 200,-
Nederland - waddeneilanden *
€ 13,95 (€ 11,53 excl. BTW)
Geen franco
Nederland - waddeneilanden + toeslag*/**
€ 18,95 (€ 15,66 excl. BTW)
Geen franco
Overige EU landen
Op aanvraag
Op aanvraag
* Voor waddeneilanden geldt een standaard eilanden toeslag.
(kies verzendmethode "Pakketdienst DHL Nederland - waddeneilanden")
** Postbedrijven hanteren een toeslag voor pakketten / artikelen langer dan 120 cm, zwaarder dan 23 kg of een afwijkende vorm, deze pakketten zullen altijd zakelijk verstuurd worden.
(kies verzendmethode "Pakketdienst DHL Nederland - waddeneilanden")
** Postbedrijven hanteren een toeslag voor pakketten / artikelen langer dan 120 cm, zwaarder dan 23 kg of een afwijkende vorm, deze pakketten zullen altijd zakelijk verstuurd worden.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Mocht je nog iets willen wijzigen aan je bestelling dan kijk onze klantenservice graag met je mee of dit mogelijk is, neem zo snel mogelijk contact op met ons zodat we samen naar de mogelijkheden kunnen kijken, mail ons op klantenservice@hevu.nl of bel naar 0492-386140
Moet ik een account aanmaken om te kunnen bestellen?
Een account maak je heel makkelijk aan bij het plaatsen van je bestelling. Hierin kun je voorgaande bestellingen terugvinden en makkelijk opnieuw bestellen.
Bezorgen & levering
Wat is de levertijd?
Bestellingen worden door ons zo snel mogelijk verwerkt. Order geplaatst op werkdagen vóór 16:00 uur worden de volgende dag bezorgt. Uiteraard wanneer het artikel voorradig is bij ons. Is het artikel niet voorradig houdt dan rekening met een levertijd van 2 tot 5 werkdagen. Uitgezonderd zon- en feestdagen.
Besteld voor 16:00 uur
Particulier
Zakelijk
Maandag
Dinsdag
Dinsdag
Dinsdag
Woensdag
Woensdag
Woensdag
Donderdag
Donderdag
Donderdag
Vrijdag
Vrijdag
Vrijdag
Zaterdag
Maandag
Zaterdag
Dinsdag
Dinsdag
Zondag
Dinsdag
Dinsdag
Welke verzendopties zijn er?
Zodra je bestelling bij ons binnen is wordt deze klaargezet voor het aanbieden aan onze vervoerder. Om te zorgen dat de producten bij je thuis of de zaak komen maken wij gebruik van de diensten van DHL.
Zodra wij het pakket hebben aangeboden bij DHL ontvang je een email op de ochtend van levering met track en trace nummer, waardoor je je pakket kunt volgen.
Niet thuis? Via de TTC mail kun je de koerier neerzet toestemming geven voor het afgeven van het pakket wanneer je verwacht niet aanwezig te zijn. Je kunt er ook voor kiezen om de bestelling te laten bezorgen bij een DHL servicepunt.
Let op!:
Bestellingen met een lengte/ gewicht toeslag kunnen niet bij een DHL servicepunt worden aangeboden en worden behandeld als een zakelijke zending. Wegens handmatige verwerking door onze transporteur kan er extra levertijd ontstaan.
DHL levert geen pakketten op bungalowparken, campings of verzorgingstehuizen.
Ophaallocatie
Je kunt jouw pakket afhalen bij een DHL service point in de buurt, dit gaat helaas niet via het afrekenscherm, maar wanneer u de Track & Trace mail ontvangt vanuit DHL. In deze mail kun je een DHL service point bij jou in de buurt selecteren om de bestelling daar te laten bezorgen.
Je kunt jouw pakket afhalen bij een DHL service point in de buurt, dit gaat helaas niet via het afrekenscherm, maar wanneer u de Track & Trace mail ontvangt vanuit DHL. In deze mail kun je een DHL service point bij jou in de buurt selecteren om de bestelling daar te laten bezorgen.
Waar is mijn pakketje?
Zodra wij het pakket hebben aangeboden bij DHL ontvang je een email op de ochtend van levering met track en trace nummer, waardoor je je pakket kunt volgen.
Mijn bestelling is beschadigd, wat nu?
Als je bij ons een product koopt, kun je verwachten dat hij aan alle eisen voldoet. Het product is geschikt voor niet anders dan normaal gebruik. Schort er binnen de garantieperiode iets aan? Meld het product dan aan voor onze garantie service en we gaan er naar kijken! Wij volgen altijd hetgeen de wet voorschrijft, geen zorgen.
Meld het product dan aan via klantenservice@hevu.nl met daarin het ordernummer en uitleg van het defect en evt bewijs van de verlengde garantie. We gaan er dan zo spoedig mogelijk naar kijken! U ontvangt na aanmelding een bevestiging van ons met aanvullende instructies.
Garantie
Zit er garantie op de producten van Hevu Tools?
Als je bij ons een product koopt, kun je verwachten dat hij aan alle eisen voldoet. Het product is geschikt voor niet anders dan normaal gebruik. Schort er binnen de garantieperiode iets aan? Meld het product dan aan voor onze garantie service en we gaan er naar kijken! Wij volgen altijd hetgeen de wet voorschrijft, geen zorgen.Meld het product dan aan via klantenservice@hevu.nl met daarin het ordernummer en uitleg van het defect en evt bewijs van de verlengde garantie. We gaan er dan zo spoedig mogelijk naar kijken! U ontvangt na aanmelding een bevestiging van ons met aanvullende instructies.
Mijn gereedschap is defect, wat nu?
Controleer eerst de garantieregeling (per merk) in de onderstaande tabel. Voldoet jouw product hieraan?Meld het product dan aan via klantenservice@hevu.nl met daarin het ordernummer en uitleg van het defect en evt bewijs van de verlengde garantie. We gaan er dan zo spoedig mogelijk naar kijken! Je ontvangt na aanmelding een bevestiging van ons met aanvullende instructies.Let op! Standaard fabrieksgarantie is minimaal 1 jaar, mits de machine wordt aangemeld voor verlengde garantie (Hikoki, AEG) hier bent u zelf verantwoordelijk voor volgens de privacywetgeving.
Merk
Garantietermijn
AEG power tools
1 jaar*
Airpress
2 jaar**
Dutack
2 jaar
Duss
1 jaar
Eibenstock
1 jaar
Eurom
2-3 jaar
Flex tools
2 jaar
Gardena
2-5 jaar
Hikoki
1 jaar***
PerfectPro
2 jaar
Scangrip
3 jaar
Swinko
1 jaar
Sheppach
2 jaar
Uitzonderingen
* Bij online aanmelding ontvang je 3 jaar garantie
** Professionele HL/HK/K serie 3 jaar
*** Bij online aanmelding ontvang je 3 jaar garantie Voor garantie(eisen) van andere merken, vraag aan één van onze klantenservice medewerkers voor meer informatie.
** Professionele HL/HK/K serie 3 jaar
*** Bij online aanmelding ontvang je 3 jaar garantie Voor garantie(eisen) van andere merken, vraag aan één van onze klantenservice medewerkers voor meer informatie.
Wat valt wel en niet onder de garantie?
Onder de garantie vallen:
Zaken die voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen en vrij zijn van gebreken.
Herstel of vervanging binnen redelijke termijn als zaken niet aan de garanties voldoen.
Niet onder de garantie vallen:
Gebreken door onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik.
Gebreken door ongeautoriseerde wijzigingen.
Gebruik voor niet-bestemde doeleinden.
Gevolgschade door niet-conformiteit volgens productaansprakelijkheid.
Schade door opzet, grove schuld of verwijtbaar handelen van de klant.
Aansprakelijkheid bij gebrekkige zaken door de producent beperkt zich tot herstel, vervanging of terugbetaling.
Contact
Winkel informatie + openingstijden
Onze winkel bevindt zich in Beek en Donk. Beekerheide 20, 5741 HCOpeningstijden megastore
maandag
07:30 - 21:00
dinsdag
07:30 - 21:00
woensdag
07:30 - 21:00
donderdag
07:30 - 21:00
vrijdag
07:30 - 21:00
zaterdag
07:30 - 18:00
zondag
Gesloten
Email informatie
Je kunt ons per mail bereiken op klantenservice@hevu.nl
Bel informatie
Je kunt ons telefonisch bereiken op 0492-386140